Así, ha remarcado que el nivel de tasas de los aeropuertos españoles está por debajo del resto de aeródromos europeos, aunque ha reconocido que nunca es una «buena noticia» un incremento impositivo.
Durante su visita a la Feria Internacional de Turismo de Alemania (ITB) que se celebra estos días en Berlín, el ministro ha recalcado que España debe basar su competitividad en su calidad como destino más que en otro tipo de consideraciones.
Preguntado por la recomendación de Bruselas de subir el IVA, Soria ha defendido el incremento del tipo medio al sector turístico del 8% al 10%, ante la necesidad de «encauzar» el déficit público para sentar las bases de una recuperación.
«El Gobierno tiene el compromiso de que tan pronto podamos meter a la economía en una senda de recuperación, lo cual vemos más pronto que tarde, revertiremos los tipos impositivos al nivel donde estaban con anterioridad», ha subrayado.
4 comentarios
Para comentar es necesario estar registrado en Periódico de Ibiza y Formentera
Es fan lloances de l'autonòmia i la decentralització dins el nostre país. Ara bé, estic astorat pel fet que les taxes de Palma o altres aeroports siguin fixades per una decisió del Sr. ministre. Ni, dins la França centralista, es veu aquesta acaparamet de poders.
Aquest ni en sap ni en vol aprendra. Si un aeroport no funciona o té grans pérdues sa ha de tancar. Acò passa a cualsevol empressa privada. Ja n'estic bén fart de coionadas.
Això, si és ben dolent per el turisme, els imposts i les taxes excesives, lastren la nostra economia i el nostre comerç. I a més a noltros els illencs, ens perjudica molt més, pareix mentida que el senyor Soria, sia canari i no ho sàpiga, potser com ell viatge a despeses pagades, per noltros, no se dóna compte.
Dins el marc centralitzat d'AENA, no és possible baixar les taxes aèrees en temporada baixa. Un parell d'aeroports amb beneficis (Palma, Màlaga, Las Palmas) han de pagar les pèrdues d'aeroports gairebé buits, creats sobretot per clientelisme polític. Hi ha també el cas de Barajas, on els nous terminals, molt costosos, són per ara infrautilitzats. El nostre sector turístic necessita doncs un aeroport independent i descentralitzat, sia públic, sia privat, sia mixte.