Marga Prohens interviene en el Senado en catalán y defiende la riqueza de las dos lenguas de Baleares
La presidenta del Govern ha tenido este gesto en plena crisis con Vox, precisamente, por la lengua propia de las Islas
La presidenta del Govern, Marga Prohens, durante su intervención en el pleno del Senado.
La presidenta del Govern, Marga Prohens, ha querido dejar claro este jueves su compromiso con la defensa de las dos lenguas oficiales de las Islas: el catalán y el castellano. Para ello, ha realizado parte de su intervención en el pleno del Senado en catalán y ha defendido la riqueza de ambas. Prohens ha tenido este gesto en plena crisis con Vox, precisamente, por la lengua. El PP se negó a votar a favor de la proposición no de ley de la formación liderada por Santiago Abascal para que a partir del próximo curs, pudiera elegirse lengua –catalán o castellano– en el primer ciclo de Primaria y, luego, de manera progresiva extenderla el resto de la etapa escolar. Esto supuso que Vox votase en contra del techo de gasto y no se pudiese aprobar.
También en Noticias
- Okupación en Ibiza: el dueño del piso okupado por unos magrebíes en Sant Antoni sigue esperando respuesta judicial
- Rebelión vecinal por el cambio a sentido único de un transitado camino en Ibiza
- Maltrato animal en Ibiza: multa de 10.000 euros al dueño de un perro por abandonarlo
- Una niñera mira debajo de la cama del niño que cuida y se encuentra a un hombre al acecho
- Manuel Viso, médico, advierte sobre lo que no debes hacer cuando comes un plátano
58 comentarios
Para comentar es necesario estar registrado en Periódico de Ibiza y Formentera
En serio aquí hay algo no se entiende. Quien me lo explica???????????. porqué pacta con vox para suprimir el catalán, de la feria del libro, de sanidad y vete a saber que más.
LluísJo crec que u te molt clar, propaganda nacional-fascista espanyola
La senyora Prohens es fa petita quant va a Madrid. Alla no saben res del mallorqui o del menorqui o de l'eivissenc, aixó es de producció propia, pero una cosa es clara, el complexe que te la dreta amb l'idioma, una dreta acomplexada en el seu odi anticatalà (les Balears no son Catalunya) diuen, ja ja ja pues clar que no ho som, es de perogrullo, pero la seva llengua sí q es la mateixa i les quatre barres de la bandera que cada dia veiem pels carrers també ho son, per molt mal que els hi sapiga a tants, pero la historia no es pot borrar i som el que som, amb orgull i sense complexes.
em referia al catalá.la llengua que parlam a Mallorca.els pocs que quedam hehe.
AlcalinoRespecte de na Margalida Prohens has escrit: "Esta señora es peor que la Armengol." Per què creus que na Prohens ès pitjor? ¿Perque parla més bé es mallorquí i més malament es castellà? 🤣🤣🤣
PedroNo diguis mentides: tu odiaves es català en temps d'en Franco tant com ara. No has canviat gens! 🙂
ItnaSEs PP de Balears no ès "la derechita cobarde", ès sa dreta mallorquina, menorquina i pitiüsa que voten moltes famílies que han mantengut sa llengua pròpia durant vuit segles fins avui. No són sa dreta castellanitzadora de Vox! Ses Illes Balears no són Catalunya, però tampoc no són Castella.
AngelcaídoEs mallorquins parlam en plata, parlam clar i llampant, parlam com un llibre obert, i en parlar de mi no ric, i ja en parlarem, i no en parlem pus... Mira si parlam! 🤓 Es mallorquins catòlics diuen "pregau per nosaltres pecadors". Sí, "nosaltres"! 🤣 Sa primera condició per protegir ses modalitats ès cultivar sa llengua parlada i escrita i combatre sa castellanització. Encara no ho tens clar? 😎 Es votants des PP saben de sobra quina política lingüística farà es partit (sa d'en Cañellas) i quina no volen repetir (sa d'en Bauzà). 🤣
Ahora sí, ahora no.Si vols preservar sa nostra llengua i combatre es castellanisme neofranquista de Vox, no has de caure en sa falsa polèmica sobre sa denominació acadèmica i oficial de sa llengua: es de Vox volen llançar es mallorquí contra es català per justificar sa marginació de sa llengua nostra i afavorir sa castellanització. Hem de fomentar i usar sa nostra llengua arreu, de paraula i per escrit, sense caure en es joc des qui la voldrien fer desaparèixer.
Guiem BassaNo hi haurà referèndum espanyolista contra sa denominació acadèmica de sa llengua catalana, pròpia de ses Illes Balears. Es referèndums se fan sobre qüestions polítiques, no acadèmiques.