Esta tarde, a partir de las 20 horas, tendrá lugar un nuevo chat. En esta ocasión el invitado es el conseller de Turisme del Govern balear, Celestí Alomar. Entre otros temas se tratará el de la polémica ecotasa. Os esperamos.
TRANSCRIPCIÓN DEL CHAT CELEBRADO EL PASADO DÍA 14 CON MARÍA CRESPO, PRESIDENTA DE EMAYA
[19:59] lval Els convidats ja han arribat,
podeu començar a demanar torns de paraula.
[20:00] lval Per demanar torn, teclejeu el signe
d'interrogació ?
[20:00] lval i espereu que jo us doni pas
[20:01] timoteo que le parece la afluencia
'masiva' que ha tenido su aparicion en el chat, sirve de indicativo
de lo que se cuida el teatro?
[20:02] timoteo hi ha qualcu viu a la altra
banda?
[20:03] timoteo eo
[20:03] diabetic si, un momentet....
[20:04] diabetic els convidats es fan fotos. ara
començam.
[20:04] timoteo de puntuales nada
[20:05] lval Teniu raó, però ara ja
començam.
[20:06] diabetic timoteo: sí, nos gustaría que se
cuidara mucho, que la afluencia se notara en el Auditòrium.
[20:07] diabetic Sobretodo del día 22 al 13 de
febrero. Los lunes no, gracias. Descansamos, somos humanas.
ok.
[20:08] destral perdonau, que avui he fet un poc
tard
[20:08] lval Molt bé, destral, pots fer la teva
pregunta.
[20:08] xat-in Unas Navidades sin Xesc Forteza,
¿es un reto demasiado difícil para el resto de actores?
[20:09] destral Amb qui passarieu una nit
loca?
[20:09] lval xat-in, has demanar torn.
[20:09] diabetic destral: amb na Maria Antònia
Munar. ok.
[20:09] lval endavant xat-in
[20:10] xat-in Unas Navidades sin Xesc Forteza,
¿es un reto demasiado difícil para las nuevas generaciones de
actores?
[20:11] diabetic xat-in: esperem que estigui en el
cel i que hi faci una obra de teatre. Segur que a partir d'ara tots
els sants riuen. I els dimonis també. ok.
[20:11] lval endavant destral, preparat
lliure.
[20:11] destral Per què?
[20:12] diabetic destral: Perquè és una gran
vedette amb una posada amb escena espectacular. És la nostra
patrona, com que a na Lady Di ja la hi han feta a ella també la hi
han de fer. ok.
[20:12] lval endavant lliure, preparat
xat-in.
[20:12] lliure d'on vos ve això de vestir-vos de
"pagesetes"?
[20:13] diabetic lliure: ens ve de família. De la
repadrina. Les repadrines ja eren matanceres. Ho duim dins la sang.
En Gaultier ens ha copiat el look per a la col·lecció del 2001.
ok
[20:13] lval endavant xat-in, preparat
lliure.
[20:13] xat-in ¿Se os ha olvidado ya el mal trago
de la Uiversiada?
[20:14] diabetic xat-in: vista l'experiència ens
han contractat per buidar estadis en cas d'emergència. ok.
[20:14] lval endavant lliure, preparat
destral.
[20:14] lliure no trobau que estau folkloritzant
la nostra cultura?
[20:14] diabetic lliure: folk és cultura.
ok.
[20:14] lval endavant destral
[20:14] destral No us empegueiu mai de fer el que
feis?
[20:14] lval preparat xat-in
[20:15] diabetic destral: som còmics, no tenim
problemes de vergonya. No sabem el que és. ok.
[20:15] lval endavant xat-in, preparat
lliure.
[20:15] xat-in ¿Hacia dónde debe ir para vosotros
el teatro balear del nuevo milenio?
[20:16] diabetic xat-in: cap endavant, sense
complexos ni manies. ok.
[20:16] lval endavant lliure, preparat
destral.
[20:16] lliure anar amb rebosillo és
cultura?
[20:17] diabetic lliure: sí, rebosillo,
sobrassada, herbes, porc, ens agradi o no, és la nostra cultura.
ok.
[20:17] lval endavant destral, preparat
xat-in.
[20:17] destral Què sou més: grosseretes o
grolleretes?
[20:17] diabetic destral: grosslleretes. ok.
[20:17] lval endavant xat-in, preparat
lliure.
[20:17] xat-in ¿Cómo han afectado al grupo las
últimas bajas?
[20:18] diabetic xat-in: tot element, per créixer,
necessita crisis. ok.
[20:18] lval endavant lliure, preparat
destral.
[20:18] lliure no us heu plantetjat mai fer una
obra més seriosa?
[20:19] diabetic lliure: no és l'estil del grup. A
més que creim que el que feim és molt seriós. Avui en dia, fer
riure és molt seriós. ok.
[20:19] lval endavant destral, preparat
lliure.
[20:19] destral En què convertireu el Rialto si és
que arribau a un acord amb en Salas?
[20:19] diabetic destral: amb el Molino Rojo
mallorquí. ok.
[20:19] lval endavant lliure, preparat
xat-in.
[20:19] lliure al igual que altres companys
vostres, heu fet mai cabaret?
[20:20] diabetic lliure: els nostres inicis són
vuit anys de cabaret pur i dur. ok.
[20:20] lval endavant xat-in, preparat
destral.
[20:20] xat-in ¿Cuáles son asl diferencias que han
encontrado a la hora de trabajar en tv en relación a un
teatro?
[20:21] diabetic xat-in: més fred, perds la
calentor del públic. No saps mai què fas, perquè estàs en mans dels
tècnics. ok.
[20:21] lval endavant destral, preparat
lliure.
[20:21] destral I això del Molino Rojo Mallorquí,
què és?
[20:22] diabetic destral: és una combinació de
revista, musicals, comèdies, teatre infreqüent, menjar, beure,
fumar, una mama, coent, una cuixa, tot amb pebre bo. ok.
[20:22] lval endavant lliure, preparat
xat-in.
[20:22] lliure pensau que encara hi ha gent que us
mira recelosos per això de vestir-vos de dones?
[20:23] diabetic lliure: jo crec que ja no. Cada
vegada menys. Treballam molt els personatges. La gràcia no és just
que anem vestits de dones. També anam vestits d'homes. Fins i
tot
[20:23] diabetic les dones es vesteixen d'homes.
Feim de ca i d'arbre, també. ok.
[20:23] lval endavant xat-in, preparat
destral.
[20:23] xat-in ¿Han pensado en volver a Madrid y
dejar la Isla?
[20:24] diabetic xat-in: deixar l'illa, mai. Però
ens n'anam de gira per la península ben aviat. En acabar de la gira
per les Illes, traduïm al castellà Carrer Amargura 13, i ens n'anam
a fer "las penínsulas". ok.
[20:24] lval endavant destral, preparat
lliure.
[20:24] destral Diuen que preparau una gira. La
vostra intenció és arribar a Hollywood?
[20:25] destral '
[20:25] diabetic destral: n'Antonio Banderas ens
espera a ca seva. Na Melanie ja està un poc gelosa i pensa posar-se
més morros. ok.
[20:25] lval endavant lliure, preparat
xat-in.
[20:25] lliure això que ho feis, per viure o per
sobreviure?
[20:26] diabetic lliure: inicialment, per viure.
Ara bé, vivim de puta mare. ok.
[20:26] lval endavant xat-in, preparat
destral.
[20:26] xat-in ¿No creen que ya está demasiado
visto reírse de los tópicos mallorquines?
[20:26] diabetic xat-in: el més saludable es
riure's d'un mateix. Però enguany ja no anam de matanceres,
[20:27] diabetic hem ampliat el nostre registre. A
Madrid no podrien riure dels
[20:27] diabetic nostres tòpics mallorquins perquè
no els coneixen. ok.
[20:27] lval endavant destral, preparat
lliure.
[20:27] destral La s´ha integrat bé al vostre
grup?
[20:28] diabetic destral: no. Ens pegam tot lo
dia. Va blava. ok.
[20:28] lval endavant lliure, preparat
xat-in.
[20:28] lliure com vos agrada que us diguin, les
diabètiques o els diabètics?
[20:28] diabetic lliure: sempre les diabètiques.
No podem trair la insulina. ok.
[20:28] lval endavant xat-in, preparat
destral.
[20:28] xat-in ¿Cuáles son vuestras
influencias?
[20:29] diabetic xat-in: Lina Morgan, Fernando
Esteso, Susana Estrada, Norma Duval, Barbara Rey, Angel Cristo,
Xesc Forteza, Manolo Escobar i Vanessa,
[20:30] diabetic Encarnita Polo, Rappel, Aramis
Fuster, Yola Berrocal, Marina Rossell, Mari Trini,
[20:30] diabetic Paulo Abraira, Raphael, Georgie
Dann, i qui putes més? Et basta?
[20:30] lval endavant destral, preparat
lliure.
[20:30] destral Convidareu a gent famoseta en el
carrer de l´Amargura? Per què no convidau la tia Maciana de
Vilafranca, que és més autèntica?
[20:31] diabetic destral: ve el dia de l'estrena,
molt mudada, amb un astracán fals, aquesta vegada
[20:32] diabetic no la deixarem pujar a
l'escenari. Xat-in, ets na Maciana Artigues, de can Estamborera?
ok.
[20:32] lval endavant lliure, preparat
xat-in.
[20:32] lliure que en trobau dels escàndols de la
premsa del cor, voldrieu arribar a ser portada del Pronto?
[20:32] diabetic joaquin, què mires?
[20:33] diabetic lliure: ja hi tenim un reportatge
de tres pàgines. Però ens agradaria més
[20:33] diabetic el SuperPop o el Nuevo Vale.
ok.
[20:33] lval endavant xat-in, preparat
destral.
[20:33] xat-in ¿Qué destacarías del teatro que se
está haciendo ahora en Mallorca?
[20:34] diabetic xat-in: Formidable. ok.
[20:34] lval endavant destral, preparat
lliure.
[20:34] destral Algun dia fareu teatre regional
mallorquí, com ara ?
[20:35] diabetic destral: volem fer Sa Madona du
es maneig, versió diabètiques, amb números musicals i amb na Maruja
Alfaro. ok.
[20:35] lval endavant lliure, preparat
xat-in.
[20:35] lliure com explicau que hi hagi tanta gent
que us odia i gent que us estima tant? no teniu punt
intermig?
[20:35] diabetic lliure: els genis sempre tenen
això. Això ho ha dit en Joan Carles, pobret, és nou. ok.
[20:35] lval endavant xat-in, preparat
destral.
[20:35] xat-in Debe ser duro tener un espectáculo
y que no cumpla las expectativas, ¿no?
[20:36] diabetic xat-in: no, gràcies a Déu, no és
el cas. ok.
[20:36] lval endavant destral, preparat
lliure.
[20:36] destral I sou amiguets de tots, en aquest
teatre illenc on hi ha poques sopes a repartir?
[20:36] diabetic destral: síííííííí, som amics
dels nostres amics, però la taquilla la volem tota per a nosaltres,
gràcies. ok.
[20:37] lval endavant lliure, preparat porc.
[20:37] lliure el vostre llenguatge, no és molt
d'anar per casa?
[20:37] diabetic lliure: intencionadament,
sí.
[20:37] diabetic ok
[20:37] lval endavant porc, preparat
destral.
[20:37] diabetic Deixam l'estàndard i el registre
culte per a altre gent. Tothom té dret a viure. ok.
[20:37] porc hola a tots/es. Va esser un
espectacle vergonyós la clausura de la universiada
[20:38] porc és una pregunta perdó
[20:38] diabetic porc: consideram que sí. Ens
vàrem sentir molt estafats i enganats i ho hem dit moltes de
vegades
[20:38] diabetic i hem demanat perdó moltes de
vegades, sense tenir-ne gens de culpa. ok.
[20:38] lval endavant destral, preparat
xat-in.
[20:38] destral Què us agrada més: Palma o la Part
Forana? Per què?
[20:39] diabetic destral: Aaaaaaai, no ens facis
triar. ok.
[20:39] lval endavant xat-in, preparat
lliure.
[20:39] xat-in ¿Qué os parece el llamado humor
inteligente tipo Faemino y Cansado tan diferente del vuestro?
[20:39] diabetic xat-in: nosotros también hacemos
humor inteligente, aunque no
[20:39] diabetic tan inteligente como el de
Faemino y Cansado, o el de los Morancos. ok.
[20:39] lval endavant lliure, preparat
destral.
[20:39] lliure els pintallavis "rojo passión" o
carabassa?
[20:40] diabetic lliure: "rojo sobrasada", els
vespres. De dia, carabassa. ok.
[20:40] lval endavant destral, preparat
porc.
[20:40] destral Diuen que Shakespeare és
Shakespeare. US atreviríeu amb un , per exemple?
[20:41] diabetic destral: per què no? ens vàrem
atrevir amb un Macbeth. Ens podrem atrevir amb un Otello o un
Gordello. ok.
[20:41] lval endavant porc, preparat lliure.
[20:41] diabetic joaquín, encara mires?
[20:41] porc es viu bé del que feis?, jo és que
tenc un amic que intenta viure del teatre i no fa res més que
menjar-se ses ungles.
[20:42] diabetic porc: nosaltres en els inicis,
també vàrem menjar moltes d'ungles, però arrebossades. Parlant
seriosament, se'n pot viure si es fa molta de feina. ok.
[20:42] lval endavant lliure, preparat
xat-in.
[20:42] lliure quin és el model de roba interior
més adient per passar el cap d'any?
[20:43] diabetic lliure: bragues comestibles, amb
gust de xocolata. I un parell de preservatius amb gust. ok.
[20:43] lval endavant xat-in, preparat
destral.
[20:43] xat-in ¿Pensáis que os dedicaréis a esta
profesión siempre?
[20:44] diabetic xat-in: sí. Fins que la gent ens
engegui. Recorda que n'Aurora Redondo en tenia 92 i actuava.
ok.
[20:44] lval endavant destral, preparat
lliure.
[20:44] destral Què trobau de la nova política del
Teatre Principal, exhibint obres comercials com ara ?
[20:45] diabetic destral: creim que no és ni la
seva funció ni el seu paper. Han tancat l'Auditòrium? ok.
[20:45] lval endavant lliure
[20:45] lliure amb el vostre tipus "d'humor" és
més facil triomfar a Mallorca o a Madrid?
[20:45] lval Amb la resposta a lliure tancarem el
xat d'avui
[20:45] diabetic lliure: intentam fer un humor
mediterrani i universal. ok.
[20:46] lval destral, la darrera.
[20:46] destral A Barcelona, vàreu haver de fer un
fulletí explicatiu. Trobau que àixò s+ha de fer?
[20:46] diabetic destral: si vols que entenguin
tot l'espectacle, no queda més remei.
[20:47] diabetic Pebre de cirereta, no hi ha cap
barceloní que ho entengui. I la pixa del porc tampoc. I el pardal
tampoc, i regar el cossiol. O vaig més forta que un clau ganxo.
ok.
[20:48] diabetic Gràcies per haver estat amb
nosaltres i els esperam a tots a l'Auditòrium a partir de dia 22 de
desembre. Molts d'anys. ok.
[20:48] lval Bona nit a tothom i fins dia 20 amb
Xavier Pastor.
Session Close: Mon Dec 13 20:49:31 1999 Session Start: Mon Dec 20
19:43:47 1999 [19:56] lval ddEstam a punt de
començar. Recordau que això és un xat moderat i que heu de demanar
torn pitjant el signe d'interrogació "?".
[19:58] destral bon vespre, ja estic
conectat
[19:58] destral avui he fet prest
[19:58] lval Bon vespre, destral.
[19:58] destral el senyor Pastor, ja hi és?
[19:59] lval Xavier Pastor ja és aquí, però encara
estarem uns minuts a començar.
[19:59] destral Ja m'està bé.
[19:59] destral Bones festes, per cert lval
[20:00] lval Bones festes.
[20:01] lval ...els que en fan
[20:01] destral Ja tens raó, ja
[20:01] destral però qualqú n'ha de fer
[20:02] lval Destral, si vols pots començar a
preparar la pregunta, ja no estarem gaire.
[20:05] lval Endavant destral.
[20:05] destral què li sembla el nomenament de
Mendiluce com a president de Greenpeace internacional?
[20:06] xpastor destral: em sembla bé. La seva
trajectòria de defensa dels drets
[20:06] xpastor humans i d'ajuda humanitària
incorporarà a Greenpeace uns
[20:06] xpastor elements que complementen els de
defensa del medi ambient. Esperam
[20:06] xpastor que incrementi la seva
independència política, la qual cosa ha estat una condició
indispensable abans
[20:07] xpastor d'oferir-li aquest càrrec.
ok.
[20:07] lval Endavant destral, després va
ECO.
[20:07] destral d'on surten els doblers per
aconseguir tot el material de la seva organització?
[20:07] xpastor destral: tenim dos milions i mig
de socis a tot el món, dels quals
[20:07] xpastor 71.000 són espanyols. Cada soci
paga una quota de 6.000 pessetes a l'any.
[20:08] xpastor Aquesta és l'única font
d'ingressos de Greenpeace, que no accepta
[20:08] xpastor subvencions dels governs ni
ajuntaments ni partits polítics, ni donacions
[20:08] xpastor d'empreses. Greenpeace és
totalment independent políticament i
[20:08] xpastor econòmicament. El pressupost anual
de Greenpeace-Espanya és de
[20:09] xpastor 500 milions de pessetes, i a tot
el món, uns 15.000 milions de pessetes. ok.
[20:09] lval Endavant ECO, preparat destral.
[20:09] ECO CREU QUE LA POLITICA VERDA S'ESTÀ
IMPOSANT EN ELS GOVERNS?
[20:09] xpastor ECO: no amb la velocitat que seria
necessària, atesa la gravetat de la situació.
[20:10] xpastor Però és cert que cada vegada
l'opinió pública reclama als governants decisions
[20:10] xpastor mediambientals a la política. El
cas de les illes Balears és un bon exemple. ok.
[20:10] lval Endavant destral
[20:10] destral quina valoració farà dels primers
mesos de la nova consellera de medi ambient
[20:10] destral perdó, faria
[20:11] xpastor destral: atesa la manca
d'experiència amb la qual va començar, pensam que
[20:11] xpastor el paper que fa la consellera és
prou positiu. S'han pres mesures
[20:11] xpastor decidides en línia amb les
posicions que Margalida Rosselló mantenia
[20:11] xpastor abans de ser consellera, però hi
ha algun compromís que encara volem veure
[20:12] xpastor realitzat com és el de veure
tancat el primer forn de la incineradora en aquesta
[20:12] xpastor legislatura. ok.
[20:12] lval Endavant destral
[20:12] destral Alguns diuen que vostès són la
primera empresa de publicitat del món...
[20:12] xpastor destral: el que pretenem és fer
arribar els problemes mediambientals
[20:12] xpastor a les primeres planes dels diaris
i als informatius de televisió
[20:12] xpastor i ràdio perquè l'opinió pública
pugui pressionar els governs
[20:13] xpastor perquè prenguin decisions
adequades. L'èxit de les campanyes de Greenpeace, i en
conseqüència,
[20:13] xpastor les millores mediambientals
depenen del fet que els problemes i les
[20:13] xpastor solucions siguin publicats.
Aquesta és la nostra feina. ok.
[20:13] lval Endavant destral, preparats ECO i
exxon.
[20:14] destral Això vol dir que no està d'acord
amb la política de residus no?
[20:14] xpastor destral: estam preparant les
al·legacions de Greenpeace al pla de residus que ha preparat
[20:15] xpastor el nou Govern balear. Estam
d'acord amb les propostes de reducció en origen dels residus, la
recollida selectiva i el compostatge,
[20:15] xpastor però exigim el tancament de la
incineradora al llarg de les dues
[20:15] xpastor pròximes legislatures. El primer
forn en aquesta i el segon en la següent legislatura.
[20:15] xpastor Les al·leagcions es poden
presentar al llarg de pràcticament tot el mes de gener i.
[20:16] xpastor a part del tema de la
incineradora, la resta de propostes s'acosta
[20:16] xpastor molt a les de Greenpeace.
ok.
[20:16] lval Endavant ECO, preparat exxon.
[20:16] ECO Algunes associacions, incloses algunes
ecologistes, l'han acusat de ser massa radicals en les seves
actuacions. Que opina d'això?
[20:16] xpastor ECO: suposam que ningú no dubta de
la gravetat dels problemes ambientals que afecten
[20:17] xpastor tant el planeta en general com les
nostres illes en particular. Les propostes de solució han de ser
radicals i al mateix
[20:17] xpastor temps realistes i factibles. No
podem continuar funcionant com fins ara i cal un canvi
[20:17] xpastor de rumb ràpid. ok.
[20:17] lval Endavant exxon, preparat
destral.
[20:17] exxon quin creu que pot esser el paper
d'un polític com mendiluce al front d'una organització ecologista
com greenpeace tenint en conte que moltes vegades ecologistes i
polítics ténen quasi sempre punts de vista enfrontats
[20:18] xpastor exxon: Mendiluce ha estat proposat
per introduir dins Greenpeace els debats
[20:18] xpastor sobre temes com els drets humans i
l'ajuda humanitària, encara que les
[20:18] xpastor campanyes de Greenpeace els
aspectes de justícia social hi són presents des de sempre
[20:19] xpastor una part de l'opinió pública no
prou informada ens caricaturitza i ens mostra com a defensors de
balenes i la natura en general.
[20:19] xpastor La figura de Mendiluce, que és
important per a nosaltres, no és la
[20:19] xpastor d'europarlamentari sinó la
d'activista humanitari a Angola, Nicaragua,
[20:20] xpastor Bòsnia i Kurdistan. ok.
[20:20] lval Endavant destral, preparat ECO.
[20:20] destral Com es duen amb el Govern francès
després que els afonassin un vaixell, matassin a un dels seus
militants i després de Mururoa on vostè va ser un dels activistes
principals?
[20:20] xpastor destral: amb el govern francès ens
duim com amb qualsevol altre.
[20:20] xpastor De vegades hi coincidim en punts
de vista en algunes campanyes (el Govern francès ens va
[20:21] xpastor ajudar a aconseguir que
l'Antàrtida fos convertida en un parc mundial) i en altres
temes
[20:21] xpastor estam clarament enfrontats, com en
la política nuclear. No obstant això,
[20:21] xpastor ara que França ha renunciat a dur
a terme més proves nuclears i ha
[20:21] xpastor firmat el tractat de prohibició
total de proves nuclears,
[20:22] xpastor consideram que ja hem guanyat
aquesta campanya i aquest no és un tema
[20:22] xpastor que ens separi de França.
ok.
[20:22] lval Endavant ECO, preparat destral.
[20:22] ECO Però pensa que està justificada les
postures radicals per defensar el medi ambient?
[20:22] xpastor ECO: si les postures radicals no
impliquen violència física contra
[20:23] xpastor persones o propietats qualsevol
altre sistema (resistència directa no violenta, lobby polític,
investigació, publicitat) són mètodes absolutament
justificats
[20:23] xpastor per radicals que siguin les
propostes. Com dèiem abans,
[20:23] xpastor la situació mediambiental en el
món és prou greu per a tothom
[20:24] xpastor per obligar que es prenguin
mesures urgents i radicals. ok.
[20:24] lval Endavant destral, preparat
exxon.
[20:24] destral Està decebut per la tasca de
Nicolau Barceló, exvicepresident de Greenpeace com a director
general de residus?
[20:24] xpastor destral: no. Ja he contestat que
les propostes de Nicolau Barceló són les
[20:25] xpastor adquades. Hi tenim només una
discrepància en el temps. Nicolau Barceló diu que al final de
la
[20:25] xpastor legislatura s'estudiarà la
possibilitat de tancar un dels forns de la incineradora
[20:26] xpastor i Greenpeace demana que es donin
garanties que aquest forn es tancarà. D'entrada, però, Nicolau
Barceló i
[20:26] xpastor el nou Govern ja han renunciat a
obrir el tercer forn de la incineradora que era en els plans
[20:26] xpastor del Govern Matas. Aquesta batalla
ja està també guanyada. ok.
[20:26] lval Endavant exxon, preparat ECO.
[20:26] exxon Ja sé que a qualsevol lloc on es
produeixi energia o armament nuclear suposa un gran perill per
l'Humanitat pero, continuant amb la problemàtica nuclear. Ténen
constància del pèssim estat dels sils nuclears a l'antiga URSS? Són
un perill tan gros com sembla? Estan al corrent de la desaparició
(i presunta venda a grups terroristes internacionals) de maletins
nuclears amb una potència d'una setzena part de la bomba llençada a
Hiroshima?
[20:27] xpastor exxon: fa devers deu anys,
Greenpeace, amb el seu vaixell MV Greenpeace, va visitar la zona de
la Unió Soviètica on
[20:28] xpastor s'acumulen els vaixells i
submarins amb armes nuclears i va poder distribuir al món
[20:28] xpastor imatges del pèssim estat d'aquests
materials, que efectivament suposen un problema gravíssim per a
la
[20:28] xpastor Humanitat. Durant el col·lapse de
la URSS alguns oficials estacionats
[20:29] xpastor a Berlín oriental varen entrar en
contacte amb Greenpeace per vendre'ns una arma nuclear,
[20:29] xpastor amb la qual nosaltres volíem
demostrar la facilitat amb la qual
[20:30] xpastor un grup terrorista, o un país no
nuclear, podria fer-se seves armes nuclears. Aquests oficials varen
desaparèixer en el darrer
[20:30] xpastor moment, els dies que va caure el
mur de Berlín i aquesta operació de denúncia
[20:30] xpastor no es va materialitzar. Però s'ha
fet pública anys més tard. ok.
[20:30] lval Endavant ECO, preparat destral.
[20:30] ECO Essent vosté mallorquí i ocupant el
càrrec maxim de Greenpeace a Espanya com veu la situacio
medioambiental de Mallorca? Està decepcionat pel que ha passat amb
la construcció i l'explotació de recursos??
[20:31] xpastor ECO: jo procedesc del GOB i em
vaig fer soci d'aquesta organització l'any 74, precisament
preocupat pels problemes de destrucció
[20:31] xpastor del medi ambient per part de la
construcció a les illes Balears. Després
[20:32] xpastor de molts d'anys de ser a la
direcció del GOB vaig passar a Greenpeace, però
[20:32] xpastor continuu col·laborant amb
l'organització mallorquina, i per descomptat, la situació
[20:32] xpastor ha empitjorat molt en els darrers
vint anys. ok.
[20:32] lval Endavant destral, preparat ECO.
[20:32] destral Com a soci he d'elogiar les seves
publicacions, però i sabent que l'idioma oficial als seus vaixells
és l'anglès, m'agradaria poder llegir-les en català. Essent vostè
mallorquí, pot fer-se qualque cosa per fer una edició en català de
les seves publicacions?
[20:33] xpastor destral: la política lingüística
de Greenpeace consisteix en el fet que les publicacions
[20:33] xpastor que van destinades a tot l'estat
són fetes en castellà, però aquelles
[20:34] xpastor que fan referència a temes de
comunitats autònomes amb un idioma propi són publicades en castellà
i en l'idioma propi.
[20:34] xpastor En el cas de Balears, totes les
contribucions de Greenpeace a temes
[20:34] xpastor com el pla de residus, el pla
energètic, la protecció del litoral, la presència de vaixells
[20:34] xpastor nuclears a la badia, Cabrera, i la
resta de campanyes relacionades amb aquesta
[20:35] xpastor comunitat autònoma estan
disponibles en català. ok.
[20:35] lval Endavant ECO, preparat exxon.
[20:35] ECO Quins requisits són necessaris per
embarcar-se en un vaixell de Greenpeace?
[20:35] xpastor ECO: en primer lloc, ser útil a
bord. És a dir, tenir uns coneixements de marineria, cuina,
medicina, mecànica, etc. que permetin a una persona
[20:36] xpastor formar part d'una tripulació. Els
vaixells de greenpeace no són llocs
[20:36] xpastor iots (perdó) de plaer sinó
embarcacions per fer-hi feina.
[20:36] xpastor Una altra condició per embarcar-se
és poder expressar-se en anglès, perquè tenim tripulants
[20:37] xpastor d'entre 10 i 15 països a cada
navegació. ok.
[20:37] lval Endavant exxon, preparat
destral.
[20:37] exxon He llegit recentment a una
publicacií (no record exactament quina) que la comunitat de dofins
que viu a les aigües de Balears està greument amenaçada pels
efectes de la contaminació, el tràfic marítim i la ma del home. Pot
oferir-me més informació al respecte?
[20:38] xpastor exxon: efectivament, de les
espècies de dofins que hi ha a les illes, el dofí mular, que és
resident a la zona, i del qual hi ha un nombre de famílies que
viuen a llocs concrets de prop de Mallorca, es veuen
[20:38] xpastor afectats tant per les arts de
pesca, la contaminació i l'impacte amb vaixells que van a gran
velocitat. Altres
[20:39] xpastor espècies com el dofí llistat o el
dofí comú, que viuen més a alta mar i que són migratoris,
[20:39] xpastor són més poc afectats per aquests
factors, però tots pateixen la contaminació per productes
[20:40] xpastor químics que afecten el seu sistema
immunològic i la seva capacitat
[20:40] xpastor reproductiva. ok.
[20:40] lval Endavant destral, preparat ECO.
[20:40] destral diuen les males llengües que vostè
té molt de poder dins la conselleria de medi ambient, és
veritat?
[20:40] xpastor destral: he parlat amb Margalida
Rosselló una sola vegada des que és consellera i amb
[20:41] xpastor Nicolau Barceló, un parell de
pics. Una altra cosa és que aquests ecologistes
[20:41] xpastor que avui són en el Govern hagin
introduït en la seva gestió els
[20:42] xpastor plantejaments que fa molts d'anys
que compartim. Això la cosa decent que han de fer. La decència els
obliga a fer-ho. No poden canviar ara de plantejament.
[20:42] xpastor La influència de les persones que
defensen el medi ambient al Govern
[20:42] xpastor tardarà molts d'anys a poder
compensar el dany que han fet els grups de pressió econòmics
[20:42] xpastor i urbanístics que dominaven el
govern abans. ok.
[20:43] lval Endavant ECO, preparat patx, després
va destral i ja hauríem d'anar acabant.
[20:43] ECO Pensa demanar voste al nou Govern que
no deixin entrar més vaixells nuclears a la badia de Palma com ha
passat des de sempre i amb el perill que això comporta per a la
població de les Illes?
[20:43] xpastor ECO: efectivament, ja hem fet
aquesta petició des del nomenament del nou Govern.
[20:43] xpastor Som conscients que des de fa uns
anys no entren vaixells amb armes nuclears perquè, arran de
[20:44] xpastor les protestes a tot el món, les
armades nuclears han llevat les
[20:44] xpastor armes atòmiques de tots els
vaixells, llevat dels submarins.
[20:45] xpastor Queda encara el problema de la
propulsió atòmica (reactors nuclears que mouen, per exemple, els
portaavions americans, com l'Eisenhower i el Kennedy).
[20:45] exxon (exxon s'enfonsa, glu, glu, glu....)
Adéu i gràcies
[20:45] xpastor Cada vegada que aquests vaixells
entren a la badia de Palma tenim
[20:45] xpastor dues centrals nuclears davant la
catedral. Naturalment, protestarem cada vegada que això passi.
Governi qui governi al Consolat de Mar. ok.
[20:45] lval Endavant patx, preparat destral. Adéu
exxon.
[20:46] patx D'on prové el finanÇament de
Greenpeace...ho deman perquè, en ocasions, s'ha parlat de poca
transparència...
[20:46] xpastor patx: he contestat abans a un
altre dels participants en el xat que l'única font de finançament
de Greenpeace
[20:47] xpastor són les quotes dels seus dos
milions i mig de socis, més un cinc per cent
[20:47] xpastor de venda de material (camisetes,
xapes, llibres...) Greenpeace se sotmet
[20:47] xpastor anualment a auditories financeres
per part d'empreses independents. Aquestes auditories són públiques
i són enviades als
[20:48] xpastor mitjans de comunicació i als
governs per iniciativa pròpia de Greenpeace. Són a la vostra
disposició
[20:48] xpastor si desitjau analitzar-les.
ok.
[20:48] lval Endavant destral, preparat ECO, la
darrera.
[20:48] destral com és que Greenpeace no ha
convocat cap manifestació sonada en els darrers temps? També
m'agradaria que m'explicàs això de l'àrea d'entrenamentBona nit,
gràcies senyor Pastor, bones festes a tots i LVAL, ja avisaràs de
quan és la propera cita i amb qui.
[20:49] xpastor destral: contínuament feim
intervencions a distints llocs. La darrera "manifestació sonada" ha
estat fa un parell de setmanes a La Corunya, en contra de la
construcció
[20:49] xpastor d'una incineradora en aquesta
ciutat. Avui mateix, un vaixell de Greenpeace, en el qual
[20:50] xpastor viatja un mallorquí (Jaume Espina)
com a tripulant, ha interceptat un
[20:50] xpastor balener japonès a l'Antàrtida.
Cada dia Greenpeace actua a distintes parts del món. ok.
[20:50] lval ECO, tu tanques els xats
d'enguany
[20:50] ECO I el Govern els ha donat alguna
resposta per acabar amb l'entrada de vaixells nuclears? Adeu i
moltes gràcies per tot. Bon Nadal.
[20:50] destral Records a Ricardo Aguilar.
Adéu.
[20:51] xpastor ECO: no encara. Tenc prevista una
entrevista amb el president Antich a principis de gener.
[20:51] xpastor Aquests serà un dels nombrosos
temes que li plantejaré directament. Probablement la resposta
serà
[20:52] xpastor que això és una competència del
Govern central i del ministeri d'Afers Exteriors, però això no
lleva que el Govern balear no es pugui posicionar clarament en
contra de la
[20:52] xpastor nuclearització de les aigües de
les illes. ok.
[20:52] destral Adéu a tots i bones festes.
[20:53] xpastor Molts d'anys a tots els
participants, que sigueu feliços sense consumir gaire. ok.
[20:53] lval Bona nit, bones festes i fins l'any
que ve.
Session Close: Mon Dec 20 20:54:05 1999 Session Start: Mon Feb 14
13:31:45 2000 Session Close: Mon Feb 14 13:32:33 2000 Session
Start: Mon Feb 14 14:01:02 2000 [14:02] lval
00
Session Close: Mon Feb 14 14:02:31 2000 Session Start: Mon Feb 14
14:02:55 2000 Session Close: Mon Feb 14 14:03:10 2000 Session
Start: Mon Feb 14 14:03:24 2000 Session Close: Mon Feb 14 14:03:41
2000 Session Start: Mon Feb 14 19:47:34 2000 [19:48]
lval Aigua vos demanam ...
[19:49] lval i vós Senyor mos dau vent ...
[19:49] lval i mos girau ses espatles ...
[19:49] lval i feis com qui no mos sent
[20:18] lval Hola a tots. Esteim esperant que
arribi la convidada d'avui per començar
[20:18] lval Està previst que arribi a les
20:30
[20:22] HANS Buenas noches a tots
[20:24] lval Hola a tothom. totd'una que arribi la
convidada començarem
[20:29] lval guillem, la primera serà teva
[20:29] lval Aigua vos demanam ...
[20:29] guillem bon vespre. tindrem o no aigua
aquest estiu
[20:29] lval i vós Senyor mos dau vent
[20:30] lval i mos girau ses esquenes ...
[20:30] lval i feis com qui no mos sent
[20:30] lval Encara no ha arribat la convidada
...
[20:31] lval totd'una que arribi començarem
...
[20:31] guillem gràcies, bona glossa
[20:31] lval de moment, han demanat torn Guillem i
Hans.
[20:31] destral Bon vespre a tothom i gràcies per
recuperar els xats lval
[20:31] lval És una cançó poular que cantava na
Maria del Mar Tems enrera
[20:32] lval vull dir populat i temps enrera
[20:32] lval vull dir popular ...
[20:33] lval per fer boca no està gens malament,
aquesta cançoneta ...
[20:33] destral Na Maria, ja és aquí?
[20:34] lval hola destral. Gràcies a tú i a tots
els que veniu al xat
[20:34] lval Està a punt d'arribar la convidada.
Quan sigui aquí vos ho diré totd'una
[20:35] destral Vols saber un secret?
[20:35] lval de moment, han demanat torn guillem,
hans i destral
[20:35] destral Té una certa tendència a fer
tard
[20:35] destral t'ho dic de bona font
[20:36] lval crec que tenia u reunió important ...
però m'han assegurat que és a put d'arribar
[20:36] lval a punt d'arribat. em falla la
punteria avui
[20:38] lval ja és aquí. aviat podrem
començar
[20:40] lval endavant guillem. preparat hans
[20:41] lval guilleeeeeeeeeem
[20:41] guillem bon vespre. Les previsions per
aquest estiu son tan negatives com pareix?
[20:41] Ecoli hola sra Crespo
[20:41] lval Ecoli ha d'esperar torn
[20:42] mcrespo guillem: bon vespre a tothom.
Molt, si no s'hi posen solucions. ok.
[20:42] lval endavant hans. preparat destral
[20:42] HANS aprovecho felicitacion mallorca d.
bulletin.Opinion lectores no contadores individuales
[20:43] lval HAns, no acabam d'entendre la teva
pregunta. la pots tornar fer?
[20:44] lval Per demanar torn, heu de teclejar un
"?" (sense les cometes
[20:44] HANS Lectores en cada casa para control
del consumo propuesta gobierno balear
[20:44] mcrespo hans: està bé com a solució a
mitjà termini. A curt termini, la dessaladora. ok.
[20:44] lval endavant destral. preparat JJL
[20:45] destral El camp on vostè juga a golf es
rega amb aigua totalment regenerada?
[20:45] mcrespo destral: sí. Si tu també hi
jugues, renta't les mans abans de menjar. ok.
[20:45] lval endavant JJL. preparat ecoli
[20:45] JJL ¿Qué recursos dedica EMAYA a localizar
nuevos acuíferos?¿Se aprovechan todas las aguas
subterráneas?¿Realmente interesa?
[20:46] lval Les preguntes d'una en una. per
favor
[20:46] mcrespo JJL: No es interesante localizar
acuíferos, pues pueden tener incidencia
[20:46] mcrespo negativa en los mismos. Lo
interesante es utilizar lo que tenemos
[20:47] mcrespo cercano, en este caso, la
desaladora.
[20:47] lval endavant ecoli. preparat hans
[20:47] Ecoli Bon vespre sra crespo
[20:48] Ecoli me agardaria saber si els pvp de
l'aigua es veuen afectats pel funcionament de la desaladora
[20:49] mcrespo ecoli: és més cara l'aigua de la
dessaladora que la dels embassaments.
[20:49] mcrespo Però ara no n'hi ha als
embassaments. ok.
[20:49] lval endavant hans. preparat destral
[20:49] HANS bien campañas de ahorro pero que hace
EMAYA PARA AHORRAR
[20:50] mcrespo hans: campañas de concienciación,
agua depurada para agricultores, gratis.
[20:50] mcrespo Riego de jardines con agua por
depuración terciaria.
[20:51] mcrespo Bolsa para cisternas que ahorra
dos litros cada vez que se estira la cadena. ok
[20:51] lval endavant destral. preparat pere
[20:51] destral Abans del 31 de desembre vostè
sabia els resultats de les medicions sonomètriques de la Llonja.
Perquè esperà un mes per fer-les públiques?
[20:51] mcrespo ddestral:
[20:52] mcrespo destral: perquè els bars no ho
sabessin i no fessin més renou. ok.
[20:52] lval endavant pere. preparat guillem
[20:52] Pere En què pensa gastar-se els 700
milions de superàvit d'EMAYA.
[20:53] lval Pere: ara va laresposta, però tenim
algn¡un problemet amb l'ordinador
[20:54] lval hem de canviar larata, de
moment.
[20:54] lval mentre l'arreglam, contestarem des
d'aqui.
[20:55] lval Pere: EMAYA ha invertit 2.500 milions
de pessetes en millores
[20:55] lval els 700 milions de pessetes tornen a
l'Ajuntament per aconseguir
[20:56] lval una ciutat d'acord amb el que es
mereixen els palmesans
[20:56] lval endavant guillem. preparat JJL
[20:56] guillem amb tots els respectes, a la
cisterna d'un water s´a de penalitzar la sortida d'aiqgua, mai
l'entrada
[20:56] lval record que, momentaniament, Mcrespo
contesta a través del meu àlies
[20:57] lval guillem: per què???
[20:58] lval pots repetir la pregunta,
guillem
[20:58] guillem perque la base d¡una expulsió de
qualitat es el pes de l'aigua i la gravetat, sino ho demani a
qualsevol hotel
[20:59] lval Guillem: el pes hi és, donat que
dintre de la bosa hi ha dos litres d'aigua
[20:59] lval ok
[20:59] lval endavant Juan. preparat Ecoli
[21:00] lval endavant ecoli
[21:01] lval preparat hans
[21:01] Ecoli Quines son les propostes
realitzables de cara a l'estiu per a tenir aigua? Tindrem prou
aigua?
[21:01] lval ja hem pogut arreglar els problemes.
mcrespo contesta ella mateixa
[21:02] mcrespo ecoli: aigua de la dessaladora,
aprofitar l'aigua que no empren els regants i d'altres
[21:02] mcrespo que hem aprovat al consell
d'administració d'avui. ok.
[21:02] lval endavant hans. preparat tim
[21:02] HANS Que nos habra costado a los de palma
la desaladora
[21:03] mcrespo hans: la han pagado fondos de
cohesión y el Ministerio de Medio Ambiente. ok
[21:03] lval endavant tim. preparat destral
[21:03] Tim ¿Cómo pagan los turistas el agua que
consumen?
[21:04] mcrespo tim: a través de los recibos del
hotel: 1.000 pesetas por plaza y mes más
[21:04] mcrespo 500 pesetas de canon. ok.
[21:04] lval endavant destral. preparat
guillem
[21:04] destral Què li ha fet la consellera
Rosselló, que vostès es duen tan malament?
[21:05] lval endavant guillem. preparat
ecoli
[21:05] mcrespo destral: no em fa amiga. ok.
[21:05] guillem senyora, l'aigua que fa net es la
que surt, no la que queda dintre de la seva bosa. Per estalviar mai
s'ha de penalitzar la qualitat de la sortida i aixó es
possible
[21:06] ciutada Es verdad que Palma sin
suministrar a Calvia no tendria problemas de suministro?
[21:06] lval ciutada ha d'esperar el seu
torn
[21:07] mcrespo guillem: no entenc la pregunta.
ok.
[21:07] lval endavant ecoli. preparat
guillem
[21:07] Ecoli Sra Crespo, perdoni però em pens que
no m'ha contestat si tendrem restriccions aquest estiu
[21:08] mcrespo ecoli: Emaya procurarà que no. I
el Govern?
[21:08] lval endavant guillem. preparat hans
[21:08] guillem com pot no entendre la pregunta si
vosté va donar ordre de instalar les boses
[21:09] MICHAEL ¿CUANTO CUESTA UN CONTADOR
INDIVIDUAL?
[21:09] lval Michael ha d'esperar torn
[21:10] mcrespo guillem: la teva opinió és
diferent de la dels experts. ok.
[21:10] lval endavant hans. preparat ecoli
[21:10] HANS Tengo un comparatiota en palmayola
que habla de la ciudad de la basura , es cierto ?
[21:10] lval endavant ecoli. preparat
ciutada
[21:10] mcrespo hans: el Ayuntamiento de Palma
procurará que no lo sea. ok.
[21:11] lval ecoli ...
[21:11] Ecoli Vosté troba que la desalinitzadora
es una boan proposta de futur per estalviar aiguA??
[21:12] mcrespo ecoli: hi ha molts de sistemes per
estalviar aigua. Aquesta
[21:12] kity Todo lo que es escaso es caro ¿por
que se opone, pues a la subida de tarifas del agua?
[21:13] mcrespo és una manera de subministrar
aigua. ok.
[21:13] lval ara ciutada. preparat tim
[21:13] ciutada Es verdad que Palma sin
suministrar a Calvia estaria autoabastecida?
[21:13] mcrespo ciutadà: els compromisos s'han de
complir. L'Ajuntament de Palma
[21:14] mcrespo és solidari. ok.
[21:14] lval endavant tim. preparat destral
[21:14] Tim ¿En cuánto piensa incrementar los
recibos del agua el Govern Balear, se han planteado si los
ciudadanos podrán soportar estos incrementos?
[21:14] ciutada Porque Palma tiene que arrastar al
municipio mas rico y menos previsor de toda España?
[21:14] lval ciutada ha d'esperar
[21:15] mcrespo Tim: no nos han informado. De
todas formas, nosotros creemos que un bien
[21:15] mcrespo necesario tiene que tener un
precio asequible. ok.
[21:15] lval endavant desteal. preparat hans
[21:15] destral Arturo Cadenas assegurà en una
reunió tècnica que es plantejaven una nova operació vaixell. Si és
així, ja estan netes les tronetes del dic de l'Oest?
[21:16] mcrespo destral: ni Emaya ni el senyor
Cadenas han proposat l'operació vaixell. ok.
[21:16] lval endavant hans. preparat pere. després
van guillem, Michael i destral
[21:17] lval va hans ...
[21:17] MICHAEL ¿estaria lista la desaladora para
el verano?
[21:17] lval Michael ha d'esperar
[21:17] HANS que porcentaje de jardines publicos
se riega con agua tratada
[21:18] mcrespo hans: un 70 por ciento. ok.
[21:18] lval endavant pere. preprat guillem
[21:18] Pere Sra. Crespo no m'ha contestat al 700
milions. M'explica com una empresa amb aquest superàvit pot pujar
un 8 % als a les famílies de Palma?
[21:19] mcrespo pere: els 700 milions es
reinverteixen a la ciutat a través de l'Ajuntament. ok.
[21:19] lval endavant guillem. preparat
Michael
[21:19] guillem creu que jo no soc expert?.
L'economía hídrica a punts finals d'emisió es molt poderosa a pïsos
com Alemanya, que no es que siguin més ecologistes que noltros, es
que paguen l'aigua a 1000 pts/litre a certs llocs. Amb estudia a la
ma, mai hem penalitzat l'entrada a la cisterna
[21:20] mcrespo guillem: com ho faries, tu?
[21:20] mcrespo ok.
[21:20] lval guillem, per alusions. després va
michael
[21:21] guillem penalitzan la sortida amb sistemes
disenyats fa temps i presents al mercat. A la Peninsula ja hi ha
projectes pilot en marxa
[21:22] lval ara Michael!!!!!!! preparat
destral
[21:22] mcrespo guillem: aquests projectes són
massa cars per a repartir-ne 100.000 entre els ciutadans, com es
varen repartir les bosses. ok.
[21:22] MICHAEL ¿estaría a punto la desaladora
para el verano?
[21:23] mcrespo Michael: els 20.000 metres cúbics,
no. Però pesseta a pesseta es fa la bosseta i n'estarien 6.000 de
preparats. ok.
[21:24] lval endavant destral. després van jai,
hans, empleat, guillem, pere i ciutada que serà la darrera
[21:24] destral Per cert, a què va venir la seva
pèsima intervenció als ciutat de Palma, excés d'ego...?
[21:24] mcrespo destral: potser d'ego, però no
d'aigua. ok.
[21:25] lval endavant jai. preparat hans
[21:25] Jai Per que enlloc de cercar solucions a
llarg termini es dedica vostè a cercar solucions només per
contentar la gent sense dir la veritat de la situació?
[21:25] destral Gràcies senyora Crespo, bona nit a
tothom i lval, ja ens avisaràs del proper xat pel sistema habitual
d'anuncis als diaris. Esper que es recuperi això de cada
dilluns
[21:26] ciutada Que cantidad de agua potable se ha
ahorrado con la entrada del tratamiento terciario ?
[21:27] mcrespo jai: una vegada passada l'actual
situació, no tindrem problemes durant molts d'anys. ok.
[21:27] lval endavant hans. preparat empleat
[21:27] HANS mucha gente se ha marchado de esos
paises tan maravillosos que dicen ustedes por culpa de los
impuestos
[21:27] lval ciutada ha d'esperar
[21:28] kity ???Los bienes escasos son caros. Un
sistema de bonus malus podría ser útil, pero por qué siguen sin
instalas contadores individuales ?l
[21:28] mcrespo hans: el Ayuntamiento no quiere
aumentar impuestos. ok.
[21:28] lval endavant empleat. preparat
guillem
[21:28] empleat perquè ens fan pagar láigua mes
cara de sa desaladora sense funcionar la de son tugores a ple
rendiment...?
[21:28] lval kity havia d'haver demant torn.
[21:29] Ecoli Bona nit a tots i moltes gràcies
Sra.Crespo però ara he de marxar...
[21:29] mcrespo empleat: la de Son Tugores va a
ple rendiment. El preu de la dessaladora
[21:29] mcrespo encara el desconeixem, el Govern
no ens ha informat del preu. ok.
[21:29] lval endavant guillem. preparat pere
[21:29] guillem aquesta no es la resposta perque
¿eren les boses d'un material higiènicamente reconagut per estar a
la cisterna?: Segur que no. Les solucions han de ser bones per tots
els costats. Per cert i jo no soc comercial, el sistema que
comentava abans no val mes de tres mil pesetes per cisterna. Ho
troba car?. Bona nit.
[21:31] mcrespo guillem: per regalar-ho
l'Ajuntament, és molt car. Es veu que tu no tens cap bossa,
passa
[21:31] mcrespo per Emaya, que les regalen.
ok.
[21:31] lval endavant pere. preparat ciutada.
després va michael que tanca
[21:31] Pere Amb aquest superàvit per què puja un
8% el rebut a les famílies de Palma, em contesti per favor. Ah¡ i
des de quand savia que ens quedavan sensa aigo.?r?
[21:32] mcrespo pere: la puja que es va fer va
esser per la repercussió de les despeses. Ah, i no va ser un vuit.
Sabíem
[21:33] mcrespo que hi havia problemes des de molt
prest, però si hagués plogut el normal el mes de desembre
[21:33] mcrespo és a dir, uns 300 litres, se'ns
hauria acabat el problema. ok.
[21:33] lval endavant ciutada, la darrera
[21:34] ciutada Que cantidad de agua potable ha
permitido ahorrar el tratamiento de reutilizacion terciaria?
[21:35] mcrespo ciutada: por ahora, 5.000 metros
cúbicos, cuando esté acabada la red serán 10.000.
[21:35] mcrespo Si el Gobierno balear nos autoriza
a emplearla. ok.
[21:35] ciutada gracias sra. crepo por su atencion
me despido
[21:35] mcrespo Bona nit a tothom. Moltes de
gràcies. ok.
[21:35] lval Bona nit a tothom i fins dilluns que
ve.
[21:36] HANS aufwiedersehen a tots.
Sin comentarios
Para comentar es necesario estar registrado en Periódico de Ibiza y Formentera
De momento no hay comentarios.